Varsinais-Suomen vihreät järjestää eduskuntavaaliehdokkaiden valinnasta neuvoa-antavan jäsenkyselyn syyskuussa 2022. Kyselyssä on kaikkiaan 19 ehdokasehdokasta. Kysely tehdään sähköpostitse verkkokyselynä 19.–25.9.2022. Ehdokkaita eduskuntavaaleihin nimetään kyselyn perusteella lokakuussa.

Jäsenkyselyssä ehdokasehdokkaina ovat:
Heidi Aaltonen, 39, Raisio
Rene Ahonen, 22, Masku
Theresia Bilola, 40, Turku
Leena Haanpää, 55, Naantali
Sini Heino, 49, Paimio
Rikhard Karlsson, 36, Turku
Janna-Riia Koivu, 32, Turku
Samuli Koivulahti, 39, Turku
Rami Käkönen, 52, Masku
Pasi Lehti, 67, Salo
Essi Lindberg, 41, Turku
Jonna Mero, 41, Raisio
Marja-Liisa Mutka, 66, Laitila
Selinä Nera, 22, Turku
Saija Porramo, 46, Naantali
Jukka-Pekka Puro, 54, Turku
Mirva Salonen, 48, Raisio
Esa Vahtera, 67, Naantali
Aliisa Wahlsten, 26, Turku

Vihreiden jäsenet pääsevät Varsinais-Suomessa vaikuttamaan suoraan 2.4.2023 järjestettävien eduskuntavaalien ehdokasasetteluun. Kyselyyn pääsevät vastaamaan kaikki vihreiden varsinaissuomalaiset jäsenet, jotka ovat vuoden 2022 alkaessa täyttäneet 15 vuotta ja maksaneet puolueen vuoden 2022 jäsenmaksun 16.8.2022 mennessä.

Kyselyssä kysytään vihreiden varsinaissuomalaisilta jäseniltä, keitä vihreiden yhdistysten ehdottamista henkilöistä he kannattavat eduskuntavaaliehdokkaiksi. Kyselyssä voi kannattaa kaikkiaan kahdeksaa ehdokasta paremmuusjärjestyksessä. Kyselyn tulosta käytetään valittaessa piirin eduskuntavaaliehdokkaita.

Ehdokkaisiin pääsee tutustumaan muun muassa sitä varten järjestettävässä vihreiden jäsentapaamisessa lauantaina 17.9. klo 13-15 Valtion virastotalon auditoriossa, Itsenäisyydenaukio 2, Turku. Tervetuloa.

Varsinais-Suomen vihreät nimeää jäsenkyselyn perusteella eduskuntavaaliehdokkaita piirikokouksessa Turussa la 1.10.2022. Jo aiemmin ehdokkaaksi on nimetty kansanedustaja Sofia Virta Kaarinasta.

Lisätietoa: https://www.varsinaissuomenvihreat.fi/jasenkysely-2022/