Varsinais-Suomen vihreät nimesi ensimmäiset 13 ehdokastaan vuoden 2025 aluevaaleihin kokouksessaan tiistaina 11.6.2024

– Eurovaalit käytiin viime viikolla, mutta kunta- ja aluevaalit käydään jo alle 10 kuukauden päästä. Nyt on aika ottaa pieni vaalitauko, nauttia Suomen kesästä ja fiilistellä tulevaa. Heti syksyn alussa suunnataan katseet jo vuoden 2025 kevääseen ja lähdetään panostamaan vaaleihin, joissa valitaan päättäjät seuraavaksi neljäksi vuodeksi päättämään meidän hyvinvointi-, sosiaali- ja pelastuspalveluista (sotepe).

– Varsinais-Suomen vihreät tarjoavat näissä vaaleissa monipuolisen ehdokaslistan, josta löytyy paljon kokemusta, taitoa ja osaamista eri profiileilla. Olen iloinen, että näinä tiukkoina aikoina moni paikallispoliitikko haluaa jatkaa työtään ja erityisen iloinen siitä, että politiikkamme vetää puoleensa uusia taitajia joukkoomme. Sosiaali-, terveys ja pelastuspalvelut ovat meidän jokaisen arkea ja elämää, ja me Vihreissä tulemme tarjoamaan näissä vaaleissa kestäviä ratkaisuja niiden saralta kaikille varsinaissuomalaisille, kertoo Varsinais-Suomen vihreiden puheenjohtaja Aliisa Wahlsten.

Yksi nyt nimetyistä ehdokkaista on nykyinen vihreä aluevaltuutettu Heidi Aaltonen.

– Hyvinvointialueiden rakentaminen ja sote-uudistus ovat vasta alussa ja meitä vihreitä tarvitaan vahvana mukaan jatkamaan aloitettua työtä. Toivon meidän listalle mukaan kaikkia, jotka ovat kiinnostuneita vaikuttamaan siihen, minkälainen Varhan tulevaisuus on. Mitä enemmän hyviä ehdokkaita meillä on aluevaaleissa mukana, sitä suuremmat mahdollisuudet meillä on kasvattaa aluevaltuustoryhmän kokoa ja sitä kautta vaikuttamismahdollisuutemme kasvaa. Kannustan jokaista lämpimästi mukaan, Heidi Aaltonen sanoo.

Vihreät asettaa vuoden 2025 aluevaaleihin Varsinais-Suomessa täyden 98 ehdokkaan listan.

11.6. nimetyt ehdokkaat:
Heidi Aaltonen, Raisio